torsdag, juni 17, 2004

Tagesbuch

SEB-ekonomen Klas Eklund tycks ändå lite besvärad över sonen Fredrik Eklunds (numer känd som Tag Eriksson, som jag ju skrivit om förr) val av karriär.

Ni vet it-direktören som blev gay-porrskådis.

Dagens Nyheter gör förtjänstfullt textreklam för familjens senaste produkt: porr-Fredriks kommande bok Bananflugornas herre.

Men 27 årige Eklund tröttnade på it-karusellen och flyttade till USA där han spelade in en porrfilm.

- Jag blev utsedd till årets filmstjärna och min film sålde bäst av alla gayporrfilmer, skriver Fredrik Eklund i tidningen Svensk Bokhandel.

I höst planerar han att ge ut boken "Bananflugornas herre" på Debutantförlaget.

- Det är en mörk värld jag presenterar. Läsaren får följa med in i det förbjudna tillsammans med en förvirrad men stolt huvudperson, skriver Eklund.

Pappa Klas Eklund verkar ta uppståndelsen med ro.

- Fredrik har alltid velat pröva nya saker. Jag har kluvna känslor inför Fredriks val, men han är min son och som förälder försöker jag stödja vad han än väljer, säger Klas Eklund.

Hela DN-artikeln här. Storyn har de snott från Svensk Bokhandel, men de lägger inte ut texten på nätet förrän efter sommaren. Debutantförlaget söker förresten efter nya manuskript - kanske nån läsare har en lika smaskig historia som Tag?