söndag, oktober 30, 2011

Ökänd norsk islamist sägs ha flyttat till Stockholm

Mohyeldeen Mohammad, född 1986 i Irak, är en av Norges mest uppmärksammade islamister. Han har väckt kontrovers med en rad uttalanden. Han anser bland annat att homosexuella ska stenas till döds och att otrogna ska halshuggas, påstår att Norge bedriver krig mot islam, hyllar Usama Bin Ladin och har hotat att skjuta journalister från Dagbladet.

Norska säkerhetspolisen PST betraktar honom som en säkerhetsrisk, och Mohyeldeen Mohammad har också utvisats från Saudiarabien (!) där han studerade Sharia.
Mohyeldeen Mohammad har nu enligt uppgift bosatt sig i Sverige.
Det är 'Abu Salman', en ung islamist i Stockholmsförorten Fisksätra, som skriver om saken på Facebook. Enligt inlägget (som egentligen handlar om något annat men nämner flytten i förbigående) ska Mohyeldeen Muhammad ha kommit till Stockholm i början av oktober, och han ska ha fått hjälp av 'Abu Salman' och andra muslimer i Fisksätra att skaffa bostad. Anledningen till Sverigeflytten ska vara jobb och äktenskap.
"... en broder som heter 'Mohyeldeen Mohammad'. Det finns en grupp som heter 'Unga muslimer i Fisksätra', där skrev en syster att en broder är i akut behov av boende. Eftersom jag är en broder så är det ju självklart att jag ställer upp för en broder som är i akut behov av hjälp, så jag skrev öppet till denna syster att han kunde ta kontakt med mig och så skulle jag hjälpa honom så gott jag kan. Jag kan lova er att jag bara lärt känna denna broder nyligen, knappt 2½ vecka. Jag har sen den första dagen jag träffat han lyckats hjälpa honom med att hitta någonstans att bo alhamdulilah, jag har ALDRIG tidigare vetat vem han var och varken träffat han för den delen. Det är bara efteråt, efter att jag träffat honom som jag fick veta vem han verkligen var, och missförstå mig inte, han är en bra broder ma sha Allah. Men denna kaffir verkar måla upp bilden av att jag och han har något sorts hemligt nätverk på gång, att han kommit till Sverige för att ställa till med problem, hahaha, denna broder är här för att han hittat ett bra jobb alhamdulilah och för att han ska gifta sig snart in sha Allah, INGET MER!!!"
(mina fetningar)